ida försöker döda sin mamma

Igår en helt vanlig lördagkväll var vi i Mellsta.
Min träningsvän Anita var inbjuden av Ida att följa med på backintervaller.
En skön jogg till självaste backen som uppvärmning. 
Därefter startar dagens träning, backintervaller alá Ida:
i ett set om dessa; rusning, långsteg, baklänges, skridskohopp, rusning, trestegshopp, rusning och slutligen baklänges.
Vila 3 minuter och på det igen. 
Detta körde vi 4 gånger. Ida har kört det om 5 repetitioner tidigare men inte i sandbacke vilket gjorde det extra tungt. Så vi nöjde oss med 4 repetioner. 
Mjölksyran i låren kom så sakteligen smygande och blicken blev "mördarlik" ju längre in i passet vi kom. 
 
Regnet var skönt svalkande under hela passet. Även åskan mullrade lite skrämmande. Men eftersom vi var så snabba så hann inte åskan ta oss. 
 
Hon är en bra PT Ida som lyckas få mig att tro att hon vill döda mig med sin träning och hon får mig att orka.
Det som inte dödar gör oss starkare. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0