stay on track

Det var namnet på WOD:en jag körde igår.
Inspirationen fick jag från appen i min telefon, Urban Warfit Crossfit.
Sit Up och Burpee var de enda övningarna på dagen valda WOD. 
Fast antal repetioner var 10/9/8/7/6/5/4/3/2/1/2/4/6/8/10/12/14/16/18/20.
Innan jag vågade mig på denna var det 10 minuters löpning som uppvärmning. 
Har ägnat mig åt lite löpning under semestern fast det har lett till känningar i knäet. 
När jag läser och googlar om det verkar det som det är min menisk som krånglar, något annat verkar inte stämma in. Så det gäller att hitta träning som inte påverkar och ger smärta i knäet. 
 
Åter till WOD:en. Den var riktigt jobbig. Jag trodde det skulle vara mer vilsamt att lägga mig i gräset och köra sit ups men dessa gick så snabbt och det var åter dags för älskade burpees. Jag fattar varför burpees är kända som jobbiga. Dom höjer pulsen direkt och gör att min mentala del får arbeta på högtryck. 
Ibland försöker jag göra så många som möjligt på så kort tid som möjligt för att det skall gå fortare. Konstigt hur jag tror att jag kan lura mig själv och tro att det är mindre jobbigt. Fast det bästa med det är att jag blir snabbare. 
 
Nästa crossfitpass ska också hämtas ur appen, får se vad det blir?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0