träning, träning och träning

Det är det som snurrar i mitt huvud. 
Nejdå, inte bara. Men det bästa med att vara hemma igen är inte att ha en toalett man slipper tömma eller en diskmanskin att stoppa smutsig disk i. Nej det är min träning på hemmaplan. 
 
Idag blev det ett intensiv-pass med Petra. Hon är grymt stark. Jag har lite att träna på. Hennes pass är förutom jobbiga fysiskt på gränsen till akrobatiska.
Fast det borde väl tilltala en gammal gymnast med tyngdpunkt på gammal.
Ibland lever jag i det blå, jag glömmer bort att det är typ 35 år sedan jag var aktiv. Snacka om att leva på gamla meriter. 
Förresten vilka meriter kan man undra?
Jag vann aldrig någon tävling, eller ens kom på medalj plats. Jag blev överplockade från redskapsgymnastik till truppgymnastik för att jag var så vig. Smickret lockade mig över men där försvann också den riktiga träningsglädjen. 
Nu är glädjen tillbaka. Att 35 år senare ha nya mål om att toppa formen 2013. 
 
Modern och i tiden med crossfit-appen i min smartphone, ja vad säger man?
Som jag läste här om dagen (rättare sagt min man), det är lika farligt att vara fysiskt inaktiv som att röka. Jag är så tacksam för att jag inte rökt på 4,5 år och att jag älskar att träna. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0