ingen barnlek

Att springa 5 km i terräng med mina "crossfit" ben var ingen barnlek.
Fast jag tog den hemska backen.
Skulle nog behövt en uppvärmning på 2,5 km banan.
Är så trögstartad.
Efter 3 km kommer jag igång ordentligt och hittar löpkänslan som jag tror folk pratar om.
Det går lätt, benen arbetar utan att jag behöver jobba på och andningen fungerar helt perfekt.
Syresätter mig så bra att alla småbackar känns kul när jag hittat hit.
Manne var med i spåret efter att ha varit konvalescent med bältros.
Det gick nog bättre än han tänkt sig.
Tycker han jobbade på bra.
Han träna mer löpning än jag och är bättre på det.
Har beställt fartlek av honom.
Allt för att få vara i skogen och träna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0