midsommarmix

 
Arbetat mina sista timmar och har precis kommit till Smednäset. En torsdag före midsommarafton är en bukett ett måste. Tänk att alla blomster blommar alldeles rätt tid.
 
Att bo mitt i stan under veckorna är inte så svårt när vår helgmiljö ser ut så här!
 
 
Ojdå, redan denna torsdagskväll blev det en liten dans.
 
 
Tidig kväll på dansbanan, men glada miner hela midsommarhelgen.
 
 
Detta är Göran, vår värd på 400 området. Den gladaste gatan av alla!!
 
 
Fina blommor lövad stång, allt som traditionen kräver för en midsommar i Dalarna.
 
 
Vilka vackra kransar.
 
 
Uppställd för dans runt midsommarstången. Vad gör det att mina barn är vuxna och inte är med. Det finns fullt av barn på Smednäset. Fast ärligt talat var det en liten flicka som absolut inte ville hålla mig i handen. 
 
 
Åh så svajar hatten och hatten svajar så. Hette hon Ingeborg tro? Hon som gick på stadens torg.
 
 
Coolaste grillmästaren du sett på länge. Det finns bara en liten hake. Ibland glömmer han bort sig när han småpratar och hänger med grannarna att köttet eller det som ligger på grillen blir väl genomgrillat. Visst, man kan inte få allt.
 
 
400 områdets långbord var rejält långt. Vet inte riktigt hur många vi hade samlats denna fina midsommarkväll.
 
 
Detta är halva långbordet ungefär. 
 
 
Detta är roddlaget, Göran Anderssons 400 lag. Bengt, Håkan och Sören. Lite pirrigt innan såhär innan start.
 
 
På startlinjen alla fyra lag som tävlar mot varandra i herrklassen. Först ut i lag Göran Andesson 400 är Håkan. 
 
 
Se sådan stil han har, heja Bengt. Jag vet att Bengt var bättre på bugg än på rodd. Fast riktigt rakt rodde laget. 
 
 
Sist ut var ingen mindre än maken. Heja!
 
 
Så glad när den fina åran tagits emot. Bra kämpat herrar!!!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag märker att jag var ute ett år för tidigt men vad gör det. Tänk så skönt ni har det. Det är er väl unnat.

Svar: tack kära mor, älskar dig!
paola johansson

2012-06-24 @ 09:34:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0