min barndom dök upp

Efter 6 timmar i bil blev det löpintervaller med onsdagsfamiljen. Vi var två löpare och resten stavgångare i går. Det innebar att vi fick coachning kring vår löpning på ett helt fantastisk sätt. Tänk att få en instruktör som springer bredvid dig och pushar och ger tekniktips, vilken lyx.
Detta gjorde att vi sprang extra bra på löpintervallerna.
Har valt bort onsdagsfamiljen några gånger då jag valt crossfit med instruktör på gymet. Jag märker att crossfit träningen gör att muskelmassan växer vilket gör mig lite tung i spåret.
Det får jag väl råda bot på under sommaren då jag ska träna med min nya crossfit-app i telefonen.
Idag blev det dubbelpass. Hade glömt hur jobbiga intervall- flex passen var. Så svettigt.
Skön flex del som min kropp är i stort behov av nu. Har mycket stela ben, framför allt baksida lår.
Avslutar kvällen med ett cirkelfys pass. Sista varvet krävde mina sista mentala resurser för att inte ge upp.
Belöningen när jag kom hem var min nykokta rabarberkräm med mjölk, toppat med hårt bröd.
Jag säger bara, min barndom dök upp då minnet av farmor kom som bjöd på varm rabarberkräm i sommarstugan.
Det var lycka det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0