7 an

Jag har gjort det igen. Crossfit Woden 7 an.
Tillsamman med träningskamraterna Michael och Kajsa. 
Det var vi som körde den förra gången också, så ett vinnande gäng.
Fast när vi väl satt igång är det inte särskilt mycket småprat om jag säger så.
Kanske ett kom igen Paola, vad stark du är Micke eller bra jobbat Kajsa. 
Tror nog att det var detta vi sa idag till varandra och ändå känns det så rätt och så bra.
 
Vi blev alla lite yra och på gränsen till lite illamående idag, värmen tror vi orsakade detta.
Att köra en tuff wod som ligger så på gränsen och som är så krävande skapar lätt lite illamående.
 
Vad är en 7:a då?
Jo hördu du, det är en Wod som ser ut så här:
 
7 varv av:
7 hspu, handstående med armhävning
7 thrusters, djup knäböj med skivstång som skall upp över huvudet i högsta utsträckta läget
7 Knees to Elbow, hängande i räck och dra upp knäna till armbågarna (mittt hatobjekt)
7 marklyft, traditionellt lyft till rak kropp från böjda knän
7 burpees, upphopp där du ligger på magen i mellan hoppen
7 KB swingar, kettlebells swingar med idag för mig 20 kg
7 pullup eller chins, dra sig från hängande i räck till huvudet ovanför räcket (här tar jag hjälp att gummisnodd)
 
Om du räknar så ser du att ett varv är 49 repetitioner, alltså 7 varv är 343 repetitioner. Det kan verka som en vanlig 300 serie, men jag säger NEJ, det är det inte. PROVA!!!!
Jag gjorden den på 30 minuter idag. Det är en okej tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0