2013 slut 2014 börjat

Avslutade 2013 med en tävling i styrkelyft i Falun på och med måndagsklubben. Jag hade lyckats få med mig en träningskompis från Borlänge, Kajsa.
Vi tränade i cirka en månad de tre olika lyften vi skulle göra, knäböj, bäckpress och marklyft. 
Hela stämmningen och att våga sig utanför sin trygghetszon var riktigt häftigt. 
Vi lyckades rätt bra, kanske vi safeade lite grand. 
 
Nyår i Rimbo med Ida, Camilla och barnen bjöd på lek, möss och ett nytt PB i marklyft. 102,5 kg från de 90 kg jag gjorde på tävlingen. Det är ändå 12,5 kg mer. 
Tävlingen har dock gjort mig motiverad till att fortsätta lyfta tungt. Muskler är bra att ha ju äldre man blir sägs det.
 
Vårterminen kommer också bjuda på nya utmaningar då jag fått erbjudandet om att utbilda mig till individuell tränare genom friskis och svettis. 
Vi är ett gäng som åker i april och maj. 
Faserna i livet förändras. Att ha vuxna barn innebär en mer självupptagen värld och där kontakten med barnen blir utifrån vuxenperspektiv. 
Sonen ringde här idag och undrade om vi skulle ha en spelkväll. Det beryder många timmar och Gin Rummy. Fast idag gick inte så bra då det vankas bio, Twelve years a slave.
 
Sist jag skrev i november var jag igång med cellgiftscreme på bröst. Snart är dags för ansiktet. Skall först ta mig på ett träningskonvent, Nike Blaste första helgen i februari. Blir lite försvagad av behandlingen och tar det säkra före det osäkra. Vill orka några träningspass på konventet så jag börjar när jag kommer hem. Fokus på det som är positivt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0